In recent years Norway and Switzerland have introduced local training agencies (TAs), local intermediary organisations consisting of firms involved in apprentice training. In both countries, the starting point for the formation of the TA was roughly similar: enabling more firms to participate in apprentice training. Despite similar tasks, TAs have developed differently in the two countries. In Norway TAs have evolved as general-purpose tools in the governance of apprentice training while in Switzerland they are restricted to small niches. The article investigates these different outcomes using theories of intermediary organisations in the governance of collective skill formation systems at the local level.
You may also like
Qual o futuro da Formação Profissional na Área da Saúde? Em tempo de mudanças, debatemos temas fundamentais e oferecemos uma visão abrangente sobre a sua formação profissional. Venha conhecer o impacto [...]
Apesar de metade das empresas valorizar a formação, esta vantagem não se traduz ainda numa aposta generalizada por parte das empresas nacionais. [...]
Conheça as competências mais requisitadas em processos seletivos, comuns entre organizações de portes e segmentos diferentes O que é necessário para uma […]
“O problema não é que existam problemas. O problema é esperar outra coisa e pensar que ter problemas é um problema.” – […]