In recent years Norway and Switzerland have introduced local training agencies (TAs), local intermediary organisations consisting of firms involved in apprentice training. In both countries, the starting point for the formation of the TA was roughly similar: enabling more firms to participate in apprentice training. Despite similar tasks, TAs have developed differently in the two countries. In Norway TAs have evolved as general-purpose tools in the governance of apprentice training while in Switzerland they are restricted to small niches. The article investigates these different outcomes using theories of intermediary organisations in the governance of collective skill formation systems at the local level.
You may also like
É reconhecida a utilidade das ferramentas de gestão no planeamento dos negócios. Você já conhece a Análise SWOT, a Análise PEST, o […]
Esta evolução da população europeia gera um conjunto de desafios, em matéria de Segurança e Saúde no Trabalho (SST), quer para os […]
O marketing para educação é um conjunto de estratégias de comunicação e promoção de instituições de ensino para atrair e fidelizar alunos. A partir [...]
Com uma dotação de 5,9 milhões de euros, o concurso prevê a instalação de sete centros de competências em cibersegurança em todo [...]