In recent years Norway and Switzerland have introduced local training agencies (TAs), local intermediary organisations consisting of firms involved in apprentice training. In both countries, the starting point for the formation of the TA was roughly similar: enabling more firms to participate in apprentice training. Despite similar tasks, TAs have developed differently in the two countries. In Norway TAs have evolved as general-purpose tools in the governance of apprentice training while in Switzerland they are restricted to small niches. The article investigates these different outcomes using theories of intermediary organisations in the governance of collective skill formation systems at the local level.
You may also like
O presente relatório elaborado no âmbito do Mestrado em Ciências da Educação, na especialidade de Administração Educacional, documenta o estágio curricular desenvolvido […]
Qual o futuro da Formação Profissional na Área da Saúde? Em tempo de mudanças, debatemos temas fundamentais e oferecemos uma visão abrangente sobre a sua formação profissional. Venha conhecer o impacto [...]
Para quê fazer um plano de negócios? O plano de negócios é um mapa que o irá orientar no lançamento do seu […]
A taxa de crescimento sustentável indica qual a taxa máxima a que uma empresa pode crescer o seu volume de negócios sem […]